יום רביעי, 20 באוגוסט 2008

הבהרה בנוגע לגרסאות ומענה על שאלות

שלום לכולן,

תחילה אני רוצה להגיד תודה לכל הבנות שבירכו אותי עם פתיחת הבלוג החדש.
אני מאוד שמחה שעכשיו עם הפורמט החדש של השיעורים, הלימוד יותר קל והשימוש בתוכנה יותר נגיש לכן.
ברור לי שיש עוד הרבה מה לשפר, אך עם הזמן, ובעקבות בקשות שלכן אני משתדלת לשפר...

במהלך השבוע קיבלתי פניות רבות בנוגע לגרסאות שונות של הפוטושופ.
אז אני רוצה להבהיר מספר נקודות:

- בשיעור הראשון ציינתי בתחילת המסמך שיש 2 גרסאות לפוטושופ, Photoshop ו - Photoshop elements.

הבהרה: זה לא ממש 2 גרסאות, זה 2 תוכנות שונות, אך עם זאת דומות.
ה - Photoshop זו התוכנה המקורית של Adobe בכל הנוגע לעיבוד תמונה וגרפיקה. במהלך השנים יצאו גרסאות שונות לתוכנה זו, ואף יצאה גרסא מיוחדת בעברית (כפי ששמתי לב שיש לחלק מהבנות). (הרחבה והסבר בנוגע לגרסאות בסעיפים הבאים).
ה - Photoshop Elemements הינה גרסא יותר ידידותית למשתמש. גרסא זו מכילה גימקים אוטומטיים רבים המיועדים במיוחד למטרת scrapbook.
לתוכנות אין ממש חזות זהה. עם זאת לאחר שמתחילים להכיר את הפוטושופ אפשר להתחיל לשים לב לדמיון ביניהן.
אך אין זה אומר שכל הפונקציות של התוכנה המקורית Photoshop קיימים ב - Photoshop elements.

לדוגמא: השיעור הקודם , של כתיבת טקסט על מסלול, רלוונטי רק למשתמשי הפוטושופ.

- גרסאות ה - Photoshop השונות - במהלך השנים תוכנת הפוטושופ עברה גלגולים ושדרוגים לרוב. הגרסא העדכנית ביותר (עבור גרסא אנגלית) היא CS3. זו הגרסא איתה אני עובדת.
אני לא מכירה את כל ההתגלגלות של הפוטושופ לאורך השנים, אז קשה לי לתת מענה למישהו שיש גרסא ישנה יותר בנוגע לתמיכה בפונקציות אותן אני מציגה.
מה שאני מציעה, זה לבצע חיפוש ב - Help של התוכנה עם השם של אותה פונקציה אותה אני מציגה.

לדוגמא עבור שיעור 6 - חפשו Clipping Mask.

במידה והפונקציה לא נמצאת ב - Help ואתן לא מוצאות את הפונקציה בתפריט התואם בגרסא שלכן, אז ייתכן ובגרסא שלכן אין עדיין תמיכה לפונקציה זו.
בנוסף,ידוע לי שקיצורי מקלדת רבים נוספו בגרסאות האחרונות של הפוטושופ, אז ייתכן והפונקציה קיימת בתפריט המתאים אך קיצור המקלדת לא קיים. שימו לב!

לבסוף, הגרסא בעברית, אני לא מכירה גרסא זו, ואני לא יודעת עד כמה היא מעודכנת ביחס לגרסא האנגלית. בתור משתמשת מחשב וותיקה, אני באופן עקרוני מעדיפה תמיד להשתמש בממשק המקורי של התוכנה ולכן המלצה אישית, תנסו את האנגלית....

לגבי התוכנה עצמה (Ps & PSE) - ניתן להוריד גרסאת נסיון של 30 יום בלבד. (לאחר הזמן הזה התוכנה מפסיקה לעבוד!!!)
ההורדה מתבצעת מהאתר של Adobe

מקווה שמספר נקודות הוברו בנוגע לגרסאות השונות.
בשיעור 6 והלאה, אני אציין בתחילת כל שיעור האם הוא נתמך גם ב - Photoshop Elements

אשמח לראות עבודות שלכן. אתן יכולות לצרף קישור לעבודה בתגובות, או לשלוח לי באימייל ואני אעלה לבלוג.

תגובה 1:

  1. שוב תודה על השיעורים !!! השגתי לי cs3 והכל עובד, עכשיו רק צריך להתאמן. תודה
    שרון

    השבמחק

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin