יום רביעי, 6 במאי 2009

Quick Page & Overlay

אוטוטו סופשבוע, מקווה שיהיה לכם הרבה זמן ליצור ולתרגל את השיעורים של היום.
היום אני אציג בפניכם כיצד נראה Quick page ואיך עובדים איתו.


לאילו שעקבו אחרי השיעור הקודם, בוודאי יודעים ש - Quick page הינו דף מעוצב שטוח.
ומה המשמעות המילה שטוח? - כל האלמנטים , בלי יוצא מן הכלל ממוקמים בשכבה אחת. לכן, לא ניתן לבצע שינויים בעיצוב הקיים (למרות שזה לא ממש מדוייק, אם נעמיק קצת בידע).
עם זאת, ניתן בקלות להוסיף עוד אלמנטים לדף המעוצב.

מה היתרונות של זה? - במידה ואתם מוצאים עיצוב שמוצא חן בעיניכם זה יכול לחסוך המון עבודה.

כל שיש לעשות זה לבחור תמונות, למקם אותם במקום הנכון, להקטין במידה ויש צורך ובזה נגמר כל העיצוב.

אז אין ספק שזה יכול לחסוף הרבה זמן.

יש אתרים רבים של חנויות דיגטלית online שמאפרות לרכוש עיצוב של אלבום שלם.

נסו את האתר - designerDigital.


בעתיד, ככל שתעמיקו את הידע שלכם בפוטושופ, תגלו שבכל זאת ניתן להוריד אלמנטים מסויימים מהעיצוב, ואף לחלץ אלמנטים שממש מוצאים חן בעיניכם לשימוש חוזר בעיצובים אחרים.


אומנם, שיעור זה מבחינת העיצוב די קל, אך ניתן ללמוד על כמה כלים די שימושיים כמו selection ו - mask.

ולפני שנעבור לסרטונים, אני מנסה שוב בתקווה שהפעם אולי כן יהיה מענה, תשלחו לי בקשות, עיצובים שרציתם לעשות אך לא ידעתם איך, ואם יש דף שהכנתם בעיקבות השיעור, תשלחו גם כדי שנוכל להראות לכולם, ולחלוק את הידע שצברתם במהלך היצירה.


ולכל אלו שחושבים ש- Digital Scrapbook זה לא בשבילם, כדאי גם לכם לצפות וללמוד טכניקות עבודה, ותאמינו לי שיבוא יום ותבינו שאפשר לשלב אלמנטים דיגיטליים בעבודות רגילות.

האלמנטים איתם השתמשתי ניתנים להורדה מהלינקים הבאים:

Quick Pages - מהבלוג

ולסרטונים...




מה יש ב - 2 הסרטונים הראשונים?
- ארגון שכבות

- שינוי גודל של תמונה

- שימוש ב - Selection - Polygonal Lasoo Tool

- שימוש ב - Mask

- שמירת קובץ במודל שכבות



בסרטון הבא אני מציגה כיצד יצרתי את ה - grid שהעלתי לבלוג השני שלי קישור כאן.





עבור תמונות אלו השתמשתי באלמנט שנקרא Overlay.

בתרגום פשוט לעברית הייתי מגדירה את זה כמו שקף.

ובמקרה של האלמנט בו אני משתמשת, זה הוא שקף של grid, כלומר תאים בהם ניתן למקם תמונות או אלמנטים שונים - הנה משהו שאתם יכולים לקחת גם לעולם של ה - scrapbook הידני.

ומה לומדים בשיעור זה?

- פתיחת אוסף של תמונות כשכבות כקובץ יחיד - Bridge

- פתיחת קובץ קיים- העתקת תמונה מקובץ לקובץ

- שימוש ב - Selection - Rectangolar marquee Tool

- שימוש ב - Mask

עבודה עם quick Page - חלק 1




עבודה עם quick Page - חלק 2



שימוש ב - Overlay (מצטערת על החיתוך באמצע, יש לסרטון 2 חלקים)

חלק 1 -



חלק 2




צפייה מהנה

10 תגובות:

  1. היי נוית,
    רק רציתי לומר לך תודה על ההשקעה שלך.
    איזה כיף ללמוד ממך- את רבת כשרונות

    תודה
    מאילנית eiladean בתפוז

    השבמחק
  2. לגבי פתיחת תמונות ביחד כשכבות שונות, האם הפתיחה היא מתוכנה מסויימת?

    תודה מראש, את בהחלט מעשירה את הידע שלי

    השבמחק
  3. nitsa, אכן כן, בסרטון ניתן לראות אותי עובדת עם ה - bridge. זהו כלי שמגיע יחד על הפוטושופ (בטוח ב- cs4 , לא בטוחה לגבי גרסאות ישנות, אבל ניתן להתקין אותו גם בנפרד)

    השבמחק
  4. שוב תודה על ההשקעה נהנית ולומדת ממך כל הזמן

    השבמחק
  5. וואי שיפרת את העלאת הסרטונים
    אין עליך!

    תודה

    השבמחק
  6. היי נוית! רק עכשיו נתקלתי בשיעור זה! שיעור מועלה והסברים מוצלחים, בטוחה שזה ישמש אותי!
    רציתי לשאול היכן מצאת את הגרידים האלה, הם מאד מוצאים חן בעיני...

    תודה רבה על ההשקעה!

    השבמחק
  7. הדר, אני שמחה לראות שאת מתקדמת בשיעורים.
    אם את מתכוונת לגרידים בהם האחיינים שלי נמצאים, אז הכנתי אותם לבד. אם עדיין יש לי אותם על המחשב אני אשלח לך.

    השבמחק
  8. הדר, לא מצאתי את הקבצים, כנראה מחקתי.
    אם את צריכה עזרה בלהכין כאלו, תודיעי לי, מצטערת.

    השבמחק
  9. כן התכוונתי לגרידים עם האחיינים המתוקים...
    אבל לא נורא! תודה שבדקת לי!! :)
    אז איך מכינים כאלה תבניות לבד?

    השבמחק
  10. הדר, אני ממש ממש מצטערת,
    צפיתי שוב בסרטון (וככה גם גיליתי שהייתה בעיה עם החלק הראשון) וגיליתי מאיפה הגרידים ואם תשימי לב לקישורים בתחילת הפוסט יש קישור ל"מסגרות" וזה כל הגרידים. ואם תראי את 2 הסרטונים תביני איך לעבוד איתם.

    השבמחק

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin